سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای هشام! خداوند، پیامبران و فرستادگان خود را به سوی بندگانش بر نینگیخته، جز برای آنکه از او (معرفت) فراگیرند، پس هر که نیکتر رو آورد، معرفت بیشتری برد . [امام کاظم علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
ایران ، خمینی ، امام ، خدا ، اخلاق ، اسلام ، درمان ، جوادی ، و ، قران ، سلوک ، عشق ، یهود ، عرفان ، نماز ، املی ، امریکا ، علی ، شهید ، حسین ، سالک ، مراقبه ، گناه ، سیر و سلوک ، انسان ، پیامبر ، قرایتی ، نفس ، امام خمینی ، در ، انقلاب ، محمد ، سیر ، شیطان ، صحیفه ، دل ، را ، چشم ، با ، به ، از ، عقل ، شب ، مرگ ، قلب ، روغن ، زن ، پوست ، دنیا ، کربلا ، که ، ذهن ، خود ، خودارضایی ، الهی ، شهادت ، سکوت ، قاشق ، عسل ، عاشق ، مردم ، عارف ، فرزند ، علم ، سلام ، سروش ، الله ، ارامش ، : ، درد ، جوادی املی ، جوان ، حسن ، حسن زاده ، برای ، شاه ، عکس ، فنا ، نماز شب ، کتاب ، یک ، نهج البلاغه ، نور ، نامه ، مهدی ، لذت ، فیلم ، صورت ، پناهیان ، بهشت ، پا ، ایمان ، ، ، جهان ، جنسی ، تقوی ، حکمت ، خانه ، روح ، دعا ، دوست ، دین ، رفتار ، رمضان ، خاک ، تو ، توحید ، ترس ، حقیقت ، Imam Jomeini ، آب ، اخلاص ، ازدواج ، استاد ، امام زمان ، بچه ، شیعه ، عرق ، عبادت ، فکر ، شهوت ، سحر ، سر ، زینب ، ما ، مادر ، مغز ، مقدس ، مومن ، نفوذ ، ویتامین ، کبد ، کودک ، کوچک ، نهضت ، میرباقری ، موسیقی ، ملت ، مقام ، معرفت ، مسجد ، مسلمان ، مسیحیت ، محبت ، قیامت ، زنجبیل ، زندگی ، سرکه ، شراب ، عیسی ، غذا ، عراق ، ظاهر ، صهیونیزم ، پدر ، این ، استبداد ، ازادی ، اربعین ، احکام ، اسراییل ، آرامش ، . ، _ ، تربیت ، ترک ، توبه ، تنها ، تقوا ، خلوت ، خواب ، خود ارضایی ، رهبر ، ذکر ، رابطه ، دندان ، دولت ، دروغ ، دست ، دشمن ، دوزخ ، ذات ، روحانی ، روز ، دانشگاه ، دانش ، حکومت ، حیوان ، خاطره ، تقویت ، حضرت ، حجاب ، جنگ ، چرا ، جان ، جبهه ، استقلال ، اعتیاد ، ادرار ، ادم ، اردکان ، ایه ، انگلیس ، انس ، انحراف ، امیر ، بد ، بهاییت ، صمدی ، شکر ، شکم ، صبر ، ظهور ، عاشورا ، غفلت ، غم ، عمر ، فلسفه ، فاطمی نیا ، شریعت ، شعر ، شناخت ، سیروسلوک ، سیستان ، سید الشهدا ، سیب ، سگ ، زیارت ، زیتون ، زبان ، زمان ، زمین ، گل ، مجلس ، مبارزه ، لذت با ذلت ، لبخند ، مسلم ، مدافع ، مرد ، معجون ، معده ، مسیح ، من ، مناجات ، مو ، مکارم ، میر باقری ، نعناع ، هدیه ، یا ، وصال ، همسر ، وهابیت ، کنید ، کنترل ، کلیه ، کوفه ، کتیرا ، کار ، یار ، یزد ، یهودیت ، کافر ، کره ، کوه های ، کلید ، کلیسا ، کشور ، کلام ، کن ، کمر ، هوا ، وجود ، وصل ، وطن ، وحشی ، هستی ، نیست ، نواب ، نظام ، نعنا ، نجومی ، نخودکی ، نسیم احکام ، میخک ، مدینی ، محاسبه ، محمود حقیقی ، مستی ، مسابقه ، گونی نخی ، گیاه ، ماست ، مثل ، گندم ، قرائتی ، قلم ، قدس ، قدم ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :20
بازدید دیروز :19
کل بازدید :127878
تعداد کل یاداشته ها : 1022
103/2/13
8:52 ع

درمان ‍تب شدید

 

??جوشانده عناب: 

??عناب 14 دانه

??جو پوست گرفته 25 گرم

??آب به مقدار کافى.  

 

? طرز تهیه:

??? عناب را خرد کرده و با جو مخلوط نمایید و بجوشانید تا شکفته شود. مقدار آب باید آن قدر باشد که پس از جوشیدن 1500 گرم جوشانده به دست آید و بگذارید ته نشین شود و معجون صاف روى آن را با کج کردن ظرف بردارید و در تبهاى شدید فنجان فنجان بنوشید...

 

?? از جوشانده ریشه درخت عناب نیز براى کاهش تب به کار مى برند...


96/1/30::: 11:26 ص
نظر()
  
  

طب بوعلی: ‍ ? #نکات_خانه_داری ? لکه زدایی گاز جوش شیرین رو با کمی سرکه خمیر کنین و روی پایه های چدنی اجاق گاز بکشین و بذارین 30 دقیقه?بمونه و بعد با اسکاچ پایه رو تمیز کنین ??????? ??? @TebeBooAli


  

عبدالکریم سروش و فلاسفه:

"مرغ بر بالا و زیر آن و سایه اش" 

 

جلددوم؛بخش چهاردهم:1369/11/5???

 

در این بخش دکتر سروش به بحث #دعا می پردازند. ایشان در ابتدا یادآور می شوند که اذن خدا به دعا امری اعتباری نیست بلکه به ساختمان مخلوق برمی گردد چراکه انسان هم می تواند و هم مشتاق است که او را بخواند. هم چنین می دانیم که دعا از تعالیم خداوند و انبیای الهی است و اگر پیامبران به انسان نمی آموختند که می توان خدا را خواند انسان به آن پی نمی برد پس خدا هم اجازه داده و هم رغبت را در وجود انسان نهادینه کرده است. دعا مسبوق به دلبردگی است و به دنبال آن شوق گفتار در آدمی ایجاد می شود. انسان میل دارد که با برخی افراد سخن بگوید و این شوق سخن گفتن با خدا دلیل همنشینی و مجانست روحی است. پس همه این عشق و سخن مدلول دلبردگی اولیه است به گونه ای که جمال خدا در بدو خلقت عامل آن بوده است. دعا اولا چهره خدا را به روی آدمی باز می کند و انسان می تواند انعکاس آن جمال را ببیند... از سویی کسی که ذوق دعا نمی یابد از درگاه الهی طرد می شود و کم ترین لذتی از سخن گفتن با حق نمی برد. پس شخص باید به درون خود مراجعه و روح خود را تفقد کند پس دعا ابراز زندگی است نه ابزار زندگی. اما ظاهربینان از پدیده های فرعی مترتب بر دعا فقط ظاهر آن را می گیرند. البته همه آدمیان در یک سطح نیستند و برخی بنده خالص خدا هستند که رفعت می گیرند و مراتب بالاتری نصیب آنها می شود... در مرتبه فوق دعا شخص خودش زبان نمی گشاید بلکه درک می کند که پاره ای از #هستی است. او همه چیز را بر سرجای خود می بیند و اگر انسان چنین دیدی به عالم داشته باشد تغییر و طلب آن برایش معنا نخواهد داشت. پس کسی که با هستی احساس یگانگی می کند دعا هم برایش معنای متفاوتی پیدا می کند. وانگهی که دعا متناسب با مراتب روحی آدمیان است و مانند افعال و اعمال افراد با ضمیر آنها مناسبت تام دارد و خلاصه این که دعا ثمره معرفت و شناخت خداوند است. راه دعا همیشه باز است و نا امیدی از رحمت الهی بزرگترین گناه است. خدا مجال بازگشت را به بندگان می دهد. خداوند راز بنده را فاش نمی کند و بهانه نمی تراشد که انسان را در جهنم جای دهد. اما بنده باید همواره در مرتبه خوف و رجا زندگی کند. به علاوه خداوند وعده تبدیل شدن سیئات به حسنات را داده است و این اثر کیمیای توبه است. از سویی می دانیم که خداوند با بندگان خود از سر کرم معامله می کند نه عدل. پس بنای کار خدا دور کردن نیست بلکه افزایش نیکی است تا انسان حرکتش تند شود و به مقصد برسد...همه چیز در عالم گواهی می دهد که درهای رحمت الهی گشوده است و هیچکس حقی بر گردن خدا ندارد. هم چنین ذات نظام جهان این است که سیئات را دور می کند و نیکی را پرورش می دهد یعنی جهان با بدی سازگار نیست و پاداش خوبی ها و بدی ها هم به همین صورت واقعی و عینی است و اعتباری نیست. اما برای داوری باید مجموع عالم و تاریخ آن را در نظر آورد نه مقطعی از تاریخ را و سرمایه انسان در این عالم امید است؛ پس بذر نیک در تاریخ پوسیده نمی شود و اثر خود را آشکار می کند. در نهایت سروش یادآوری می کند که فیلسوفان ثواب و عقاب را به رابطه معلولی فروکاسته اند که بر اثر آن هر عمل فقط نتیجه خود را دارد و ثواب و نیکی بیش از حد منتفی می شود.

 

ادامه دارد...

 

برچسب: #عبدالکریم_سروش؛ #حکمت_و_معیشت؛ #اوصاف_پارسایان؛ #پیامبر_رحمت؛ #ثواب؛ #نیکی؛ #فیلسوفان؛ #توبه

 

? #ذکر_متن_با_منبع_بلامانع_است.

?? دکتر #عبدالکریم_سروش.

?? #حکمت_و_معیشت. 

 

@Soroush_Philosopher

??برای آشنایی بیشتر به ما بپیوندید??

https://telegram.me/joinchat/BlvU_j1iiYNbW8m-z3pS_A


  

حکیم جوادی آملی:

?? کودک هفتاد ساله!

 

??زمان و عمر هر کسی از حیطه نفس او بیرون نیست و عمر حقیقی انسان را نباید با دفعات گردش زمین به دور خورشید محاسبه کرد. این عمر بیرونی برای ثبت در شناسنامه به کار می آید. عمر مفیدی که خدا به آن سوگند یاد می کند: (لعمرک إنّهم لفی سکرتهم یعمهون) همان مقدار سیر و سلوک درونی اوست. 

 

??بنابراین ممکن است انسان در شناسنامه پنجاه یا هشتاد سال عمر داشته باشد ولی در سیر و سلوک هنوز کودک باشد. پس کودکان هفتاد ساله، سالمندانی هستند که از رشد عقلی برخوردار نبوده اند، چنان که سالمندانِ کودک همان خردسالانی هستند که کار کلان کرده و یک شبه ره صدساله را طی نموده اند.

 

??{ #توحید_در_قرآن صفحه 159} 

 

??مطالب و بیانات آیت الله جوادی آملی?? 

????https://telegram.me/hakimjavadiamoli

??????????


  

طب بوعلی:

? رفع جای جوش ( #ماسک )

 

??عسل 

??زرده تخم مرغ 

??روغن زیتون 

 

??? همه را با هم کاملا مخلوط کنید و به محل جوشها بمالید و یک ساعت صبر کرده و بعد آن را با آب ولرم بشویید...

 

? هفته ای 3 مرتبه این کار را تکرار کنید تا به طور کامل رفع شود.

 

???????

??? @TebeBooAli


  

طب بوعلی:

‍ #ادرار_تیره

 

??آیا میدانید چرا ادرار تیره میشود؟

 

?نشانه و علامت تحلیل قواست?? که نشان میدهد سردی بر بدن غالب شده است

 

??ادرار تیره که رنگ نخودآب باشد نشانه بارداری زن است.??

 

? #دکتر_بنی_هاشمی 

 

???????

??? @TebeBooAli


  

صحیفه نور:

??آیا در قانون اساسی برای رهبر منبع درآمدی تعیین شده است؟ درصورتی‌ که تعیین نشده است، هزینه زندگی امام خمینی از چه منبعی تأمین میشده است؟

 

??جایگاه تعیین درآمد ماهیانه برای مسئولین نظام تا کارمندان و کارکنان عادی قوای سه گانه در قوانین عادی می باشد و سبب این که در قانون برای رهبر منبع درآمد در نظر گرفته نشده این است که در قانون اساسی قبل از بازنگری، رهبر یا شورای رهبری باید از میان مراجع تقلید انتخاب می شدند، و مراجع تقلید به ‌طور معمول از محل خمس، زکات، نذورات و هدایای مقلدین خود تأمین می شوند. با این‌ حال برای امام خمینی(س) شرایطی فراهم بود که حتی قبل از مرجعیت لازم نمی دیدند از محل وجوهات شرعی مخارج شخصی خود را تأمین کنند. ازجمله آن شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1? تا قبل از پذیرش مرجعیت غالباً از محل املاک موروثی پدر که توسط برادر بزرگ ایشان مرحوم آیت الله پسندیده اداره می شد، درآمد مناسبی داشتند. به گونه ای که در زمان حیات مؤسس حوزه مرحوم آیت الله حائری، کمک های مالی امام خمینی(س) به ایشان برای اداره حوزه، کمک مؤثر تلقی می شد.

 

2? با تبعید امام(س) به عراق بر تعداد مقلدین ایشان در کشورهای اسلامی و دیگر کشورها چنان افزوده شد که علاوه بر وجوهات شرعی، هدایایی که برای ایشان ارسال می شد، دستشان را برای دستگیری از افراد بی بضاعت نسبتاً باز می گذاشت.

 

3? با پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر افزایش تعداد مقلدین ایشان که خود را ملزم به پرداخت وجوهات شرعی می دانستند، هدایایی که مردم ایران و سایر مردم در اکناف جهان برای ایشان می فرستادند به‌ قدری چشمگیر شده بود که می توانستند به برخی نهادهای انقلاب مانند کمیته امداد، بنیاد مسکن، مؤسسات خیریه، برخی مدارس مناطق محروم، خسارت دیدگان از حوادث طبیعی و جبهه ها کمک مالی نمایند.

 

??به‌رغم این که امام خمینی(س) در طول عمر از لحاظ مالی در وضعیت مناسب قرار داشتند اما گویا از سن هجده ‌سالگی تلاش کرده بودند که هزینه زندگی شخصی خود را هم طراز اقشار متوسط رو به پایین جامعه تنظیم کنند و البته زهد شخصی خود را بر خانواده تحمیل نمی کردند، اما مراقبت تام داشتند که خرج و برج آن‌ ها به ‌هیچ‌ عنوان به اسراف و تبذیر رو نکند. به‌ عبارت ‌دیگر کمتر از غنای کفاف و متمایل به غنای عفاف زندگی کنند. البته در دوران مرجعیت قبل از پیروزی انقلاب و سپس در دوران رهبری، دفتر ایشان به نحو اقتصادی و تعادل از محل وجوهات شرعی اداره می شد.

 

?? کانال صحیفه نور امام خمینی(ره):

https://telegram.me/joinchat/AAAAAD6LxBsFFHTeXwgLQA


96/1/25::: 7:43 ص
نظر()
  
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >