سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از خنده زیاد برحذر باش که دل را می میراند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
ایران ، خمینی ، امام ، خدا ، اخلاق ، اسلام ، درمان ، جوادی ، و ، قران ، سلوک ، عشق ، یهود ، عرفان ، نماز ، املی ، امریکا ، علی ، شهید ، حسین ، سالک ، مراقبه ، گناه ، سیر و سلوک ، انسان ، پیامبر ، قرایتی ، نفس ، امام خمینی ، در ، انقلاب ، محمد ، سیر ، شیطان ، صحیفه ، دل ، را ، چشم ، با ، به ، از ، عقل ، شب ، مرگ ، قلب ، روغن ، زن ، پوست ، دنیا ، کربلا ، که ، ذهن ، خود ، خودارضایی ، الهی ، شهادت ، سکوت ، قاشق ، عسل ، عاشق ، مردم ، عارف ، فرزند ، علم ، سلام ، سروش ، الله ، ارامش ، : ، درد ، جوادی املی ، جوان ، حسن ، حسن زاده ، برای ، شاه ، عکس ، فنا ، نماز شب ، کتاب ، یک ، نهج البلاغه ، نور ، نامه ، مهدی ، لذت ، فیلم ، صورت ، پناهیان ، بهشت ، پا ، ایمان ، ، ، جهان ، جنسی ، تقوی ، حکمت ، خانه ، روح ، دعا ، دوست ، دین ، رفتار ، رمضان ، خاک ، تو ، توحید ، ترس ، حقیقت ، Imam Jomeini ، آب ، اخلاص ، ازدواج ، استاد ، امام زمان ، بچه ، شیعه ، عرق ، عبادت ، فکر ، شهوت ، سحر ، سر ، زینب ، ما ، مادر ، مغز ، مقدس ، مومن ، نفوذ ، ویتامین ، کبد ، کودک ، کوچک ، نهضت ، میرباقری ، موسیقی ، ملت ، مقام ، معرفت ، مسجد ، مسلمان ، مسیحیت ، محبت ، قیامت ، زنجبیل ، زندگی ، سرکه ، شراب ، عیسی ، غذا ، عراق ، ظاهر ، صهیونیزم ، پدر ، این ، استبداد ، ازادی ، اربعین ، احکام ، اسراییل ، آرامش ، . ، _ ، تربیت ، ترک ، توبه ، تنها ، تقوا ، خلوت ، خواب ، خود ارضایی ، رهبر ، ذکر ، رابطه ، دندان ، دولت ، دروغ ، دست ، دشمن ، دوزخ ، ذات ، روحانی ، روز ، دانشگاه ، دانش ، حکومت ، حیوان ، خاطره ، تقویت ، حضرت ، حجاب ، جنگ ، چرا ، جان ، جبهه ، استقلال ، اعتیاد ، ادرار ، ادم ، اردکان ، ایه ، انگلیس ، انس ، انحراف ، امیر ، بد ، بهاییت ، صمدی ، شکر ، شکم ، صبر ، ظهور ، عاشورا ، غفلت ، غم ، عمر ، فلسفه ، فاطمی نیا ، شریعت ، شعر ، شناخت ، سیروسلوک ، سیستان ، سید الشهدا ، سیب ، سگ ، زیارت ، زیتون ، زبان ، زمان ، زمین ، گل ، مجلس ، مبارزه ، لذت با ذلت ، لبخند ، مسلم ، مدافع ، مرد ، معجون ، معده ، مسیح ، من ، مناجات ، مو ، مکارم ، میر باقری ، نعناع ، هدیه ، یا ، وصال ، همسر ، وهابیت ، کنید ، کنترل ، کلیه ، کوفه ، کتیرا ، کار ، یار ، یزد ، یهودیت ، کافر ، کره ، کوه های ، کلید ، کلیسا ، کشور ، کلام ، کن ، کمر ، هوا ، وجود ، وصل ، وطن ، وحشی ، هستی ، نیست ، نواب ، نظام ، نعنا ، نجومی ، نخودکی ، نسیم احکام ، میخک ، مدینی ، محاسبه ، محمود حقیقی ، مستی ، مسابقه ، گونی نخی ، گیاه ، ماست ، مثل ، گندم ، قرائتی ، قلم ، قدس ، قدم ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :29
بازدید دیروز :37
کل بازدید :128839
تعداد کل یاداشته ها : 1022
103/2/28
3:35 ع

سید علی قاضی، ماه های رجب و شعبان و رمضان از راه رسید؛ بیدار باش! تا اینکه برای مسافرت خویش توشه برداری، و این فرصت را از دست مده و غنیمت بشمار!

رجب آمد خدای من العفو............


  
  

مرحوم شیخ اسماعیل دولابی:

هر وقت غصه دار شدید برای خودتان برای همه مؤمنین و مؤمنات از زنده ها و مرده ها و آنهایی که بعداً خواهند آمد، استغفار کنید

غصه دار که می شوید، گویا بدنتان چین می خوانند و استغفار که می کنید، این چین ها باز می شود.


  
  

« رجب » ماه خداست؛ ماه پربرکتی است که اعمال بسیاری برای آن ذکر شده است.

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) فرمودند: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، مستوجب خشنودی خدا می شود و غضب الهی از او دور می گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می شود.

اعمال ماه های رجب و شعبان، جهت آماده ساختن روح برای شرکت در میهمانی ماه مبارک رمضان می باشد. برای درک عظمت ماه رمضان باید از قبل خود را آماده نمائیم.

پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) فرمودند: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است.

اولین شب جمعه ماه رجب را لیله الرغائب نامند. در این شب ملائک بر زمین نزول می کنند برای این شب عملی از رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است: 

روز 5شنبه اول آن ماه در صورت امکان و بلامانع بودن روزه گرفته شود

چون شب جمعه شد؛ مابین نماز مغرب و عشا دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر « اللهم صلّ علی محمد النبی الامی و علی آله  » گفته شود.

پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر « سبوح قدوس رب الملائکه و الروح » گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر « رب اغفر و ارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم » گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود ان شاالله به استجابت می رسد.


  
  

در کوی خرابات، کسی را که نیاز است

هشیاری و مستیش همه عین نماز است

 

آنجا نپذیرند صلاح و ورع امروز

آنچ از تو پذیرند در آن کوی نیاز است

 

اسرار خرابات به جز مست نداند

هشیار چه داند که درین کوی چه راز است؟

 

تا مستی رندان خرابات بدیدم

دیدم به حقیقت که جزین کار مجاز است

 

خواهی که درون حرم عشق خرامی؟

در میکده بنشین که ره کعبه دراز است

 

هان! تا ننهی پای درین راه ببازی

زیرا که درین راه بسی شیب و فراز است

 

از میکده‌ها ناله? دلسوز برآمد

در زمزمه? عشق ندانم که چه ساز است؟

 

در زلف بتان تا چه فریب است؟که پیوست

محمود پریشان سر زلف ایاز است

 

زان شعله که از روی بتان حسن تو افروخت

جان همه مشتاقان در سوز و گداز است

 

چون بر در میخانه مرا بار ندادند

رفتم به در صومعه، دیدم که فراز است

 

آواز ز میخانه برآمد که: عراقی

در باز تو خود را که در میکده باز است

#شعر_عراقی


96/1/8::: 11:17 ص
نظر()
  

ظهور باستانگرایی و کوروش‌پرستی!

 

1?? ظهور #باستانگرایی آریایی در قرن نوزدهم و گسترش آن در دوره #پهلوی ارتباط تنگاتنگی با هدف‌های استعماری بریتانیا در ایران داشته است!

 

2?? سیاست‌گزاران انگلستان به منظور توجیه سلطه و حضور همه‌جانبه خود در ایران موج باستانگرایی #آریایی و تمرکز مطالعات تاریخی بر روی 2500 سال تاریخ شاهنشاهی را گسترش داده به طوری که تمدن 4000 ساله‌ی پیش از #هخامنشیان و تاریخ 14 قرن حضور اسلام در ایران به بوته‌ی فراموشی سپرده شد!

 

3?? دست‌اندرکاران جشن‌ها در راستای اهداف خاص خود که به نحوی ظریف با آرمان‌ها و اهداف #صهیونیسم پیوند داشت حاضر شدند بنیاد شاهنشاهی را که از دوره مادها در ایران سابقه داشت به #کوروش که در نزد #یهودیان مسیح موعود یا مشیاه نام گرفته بود پیوند نمایند!

 

4?? چنان‌چه در مرداد ماه سال 1340 جشن 2500 ساله آزادی #یهود در #اسرائیل برپا شد و سومین کنگره #یهود به سپاسگزاری از #کوروش اختصاص یافت و آهنگ‌سازان اسرائیلی آهنگی برای #کوروش تهیه کردند که بعدها در جشن‌های شاهنشاهی نیز مورد استفاده قرار گرفت!

 

5?? اندیشه #آریایی و اعتقاد به یک پادشاه مقتدر و یک #دیکتاتور_مصلح از اصول ایدئولوژی حکومت #پهلوی بود و اشخاصی نظیر #محمدعلی_فروغی که خود از دست‌پروردگان مکتب جلال‌الدین میرزا و میرزا ملکم خان و... بود به تبیین آن پرداختند و بدین‌سان جلوس #کوروش_هخامنشی بر اریکه‌ی قدرت مبدأ تاریخ ایران قرار گرفت و این جریان در دو دهه‌ی پایانی حکومت #پهلوی شدت گرفت!

 

6?? چنان‌چه بر اثر خودبزرگ‌بینی، برتری‌جویی و کسب وجهه‌ی بین‌المللی #محمدرضا_پهلوی بنا بود جشن‌های 2500 ساله درسال 1340 برگزار شود و بارها به علت وضعیت بغرنج اقتصادی و مضیقه مالی دولتی به تعویق افتاد!

 

7?? بالاخره #محمدرضا_پهلوی در مهر ماه سال 1350 به رویاهای خود جامه عمل پوشاند و یکی از عظیم‌ترین و پرهزینه‌ترین جشن‌های تاریخ معاصر ایران و جهان را در #تخت_جمشید شیراز در کنار آثار به جا مانده از کاخ‌های پادشاهان #هخامنشی برگزار نمود و شهرک مدرنی بنا کرد که همه چیز آن از ساختمان گرفته تا مبلمان، غذاها و... غیرایرانی بود!

 

?? ابراهیم حدیدی


  

پولس یهودی ؛ پیامبر واقعی مسیحیت

 

1? پولس به مبلّغ مسیحیت تبدیل شده بود و با شور و حرارتی فراوان پیام مسیح را تبلیغ می‌کرد. او برای رساندن پیام مسیح به شهرهای زیادی سفر کرد و در بسیاری از شهرها توانست گروه‌هایی را به خود جذب کند و کلیساهایی در آن شهرها بنا کند.

 

2? پولس سه مسافرت تبلیغی داشت. در مسافرت اول، برنابا و مرقس همسفر او بودند؛ اما در سفر دوم، به علت اختلاف شدیدی که میان برنابا و پولس درگرفت، پولس از برنابا جدا شد و شخصی به نام سیلاس را با خود برد. در همین سفر، پولس با لوقا آشنا شد که احتمالاً همان نگارنده انجیل سوم و کتاب اعمال رسولان است.

 

3? پولس در ترویج اندیشه‌هایش، جدیّت بسیار داشت. او هرگاه احساس می‌کرد مسیحیانِ یک شهر، افکار او را قبول ندارند یا این‌که از آنچه او به ایشان گفته است روی گردان شده‌اند، به آنان نامه می‌نوشت. او در این راه گاه با تندی بسیار عمل می‌کرد.

 

4? وی در نامه‌ای اهالی کریت را سرزنش می‌کند و می‌گوید:

?? یکی از ایشان که نبی خاص ایشان است گفته است که «اهل کریت همیشه دروغ‌گو و وحوش شهیر و شکم‌پرست و بی‌کاره می‌باشند.» این شهادت راست است… ایشان را به سختی توبیخ فرما تا در ایمان، صحیح باشند و گوش نگیرند به افسانه‌های یهود و احکام مردمانی که از راستی انحراف می‌جویند.

??به همین دلیل، ویل دورانت در توصیف او می‌گوید: « ...بیشتر نافذ و پر شور بود تا مهربان و مؤدب».

 

5? او در طی تبلیغ خویش، نامه‌های بسیاری به کلیساهای شهرهای گوناگون و گاه به اشخاص و دوستانش نوشت. این رساله‌ها حفظ شد و امروز از مجموع 27 کتابی که عهد جدید را تشکیل می‌دهند، چهارده کتاب، نوشته‌ی پولس و یا منسوب به او هستند. این امر خود نشان دهنده‌ی جایگاه و اهمیت او در بین مسیحیان دوره‌های بعد است.

 

??منبع: محمد حقانی‌فضل، تاریخ مسیحیت از دین عیسی (ع) تا دین روم، جلد اول


  

سیر و سلوک و عرفان:

عید عارفان 

 

(قسمت دوم )

 

 سالکان کوی عید دیدار و لقاء دو دسته اند:

      1. سالکان مجذوب

      2. مجذوبان سالک

      چه این که با جذبه به سلوک می پردازند و دیگری با سلوک غرق در جذبه می گردد و ریاضت و رنج سفر الی الله و انتظار دیدار جمال یار با قربانی شدن همه هویت و هستی اش را در مضجع و قربانگاه سیر و سلوک به سر می آید و «عند ملیک مقتدر» و «عند ربهم یرزقون» فرا می رسد پس غم و شادی عارفان و قبض و بسط وجودی سالکان و عرفان خوفی و عشقی و مناجاتی و خراباتی مشتاقان کوی حق به «الا ان اولیاء الله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون» تبدیل خواهد شد که:

چون غمت را نتوان یافت مگر در دل شاد

ما به امید غمت خاطر شادی طلبیم

      (دیوان حافظ)

 

      و به تعبیر مولوی:

  در غم ما روزها بیگاه شد

روزها با سوزها همراه شد

 

 

   روزها گر رفت گو رو باک نیست

تو بمان ای آن که چون تو پاک نیست

      (مثنوی معنوی، دفتر اول، ابیات 15-16)

 

 

      عید عارفان واقعه ای درونی و انفسی است نه بیرونی و آفاقی و هر لحظه و زمانی عارفان سیر و صیر درونی و جوهری داشته و فزاینده و بالنده متحول و در حال شدن هستند و در این شناختن و شدن درونی از حجاب و زندان خود خاکی و تعلقات و تعنیات خارج شده و من مادی و سفلی را فدا و قربانی من علوی و معنوی کرده تا در جبهه جهاد اکبر کشته شمشیر عشق و لقاء گردند و به دیدار دوست نائل و واصل شوند و هر لحظه و دمی مرگ اختیاری داشته که آن را با جذبه و سلوک به بسط و شادی وصال و شهود تبدیل می نمایند. عید عارفان عید هر لحظه نو شدن، تعالی وجودی و تکامل درونی یافتن، طی مقامات و منازل نمودن و از برون به درون راه یافتن و از درگاه به بارگاه آمدن و با چشم دل جمال دلبر و دلدار را مشاهده کردن است پس عید «قربان و فطر» هماره برای هل قربانی کردن خود و سحر و سهر و صمت و صوم بودن و «عید فطر» داشتن در پرتو عید مبعث و غدیر یعنی سیر و سلوک محمدی(ص) و علوی یا نبوتی یا ولایتی متصور است که شریعت و ولایت روح و جانمایه سلوک و شهود و 

"عید ولایت" یعنی مقام قرب و «فناء فی الله و بقاء بالله» عارفان است اللهم الرزقنا.

رندان تشنه لب را آبی نمی دهد کس

گوئی ولی شناسان رفتند از این ولایت

      (دیوان حافظ شیرازی)

 

      پس «دو عید» عید فراق از خود و عید وصال به خدا می باشد.

 

      منبع :

 

http://www.porseman.org/q/showq.aspx?id=6

 

#عید_عارفان

 

@sserfan


  
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >